Jeżeli nie wiesz, dokąd idziesz , na pewno zajdziesz gdzie indziej
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
.
W III Regionalnym Przeglądzie Muzykujących Seniorów - Instrumentalistów, który odbył się 3 listopada 2018 r. w Koszalińskiej Filharmonii, artyści występowali w dwóch kategoriach: zespołowej i indywidualnej - razem 40 osób.
Zespół AMIGOS - w składzie : Alicja Rosół i Władysław Andrzej Pitak - zdobył III miejsce za wykonanie dwóch utworów, m.in.
Santa Lucia – pieśń neapolitańska napisana w 1848 roku. Jedna z najbardziej znanych pieśni neapolitańskich. Tematem tekstu jest nadmorska dzielnica Neapolu Santa Lucia widziana od strony morza. Pieśń w dialekcie neapolitańskim spopularyzował Enrico Caruso, który nagrał ją na początku 1900 roku. Santa Lucia była pierwsza pieśnią neapolitańską, która po przetłumaczeniu na język włoski odniosła sukces za granicą (zamieścił ja w swoim albumie Elvis for Everyone Elvis Presley.
Kilka zdań o instrumencie:
Ukulele − instrument muzyczny z grupy instrumentów strunowych szarpanych. W najpopularniejszej formie podobny jest do niewielkiej gitary, chociaż istnieją ukulele o innych kształtach pudła rezonansowego. Zwykle ma cztery struny, rzadziej sześć lub osiem. Gra się palcami, rzadziej z użyciem kostki (piórka/plektronu). Najczęściej wykorzystywane jako instrument akompaniujący, ale używane również do gry solowej.
Nazwa ukulele wywodzi się z języka hawajskiego , w którym słowo ʻukulele, można rozumieć jako połączenie słów: ʻuku (pchła) i lele (skakać). Pochodzenie nazwy nie jest jednoznacznie ustalone.
Od początku XX wieku do dziś, ukulele jest obecne w kulturze masowej. Grają na nim obecnie zarówno artyści związani z alternatywną sceną muzyczną, jak Amanda Palmer czy zespół Beirut, jak i twórcy zaliczani do muzycznego mainstreamu – m.in. Paul McCartney, Eddie Vedder czy Meghan Trainor.
Równolegle rozwijają się na całym świecie amatorskie społeczności grających na ukulele, wykorzystujące łatwość gry i niewielki koszt instrumentu do upowszechniania idei aktywnej, a nie tylko konsumenckiej muzykalności.
kamera: Tatiana Pitak
Opracowanie filmu: Władysław Pitak
.
Offline
Offline
Strony: 1